Czym właściwie jest Outsourcing IT?
Lista Poprzedni NastępnyObecnie nie można sobie wyobrazić pracy praktycznie żadnej firmy bez odpowiednio wdrożonych usług informatycznych. Przedsiębiorcy dokonując płatności, operacji zakupu-sprzedaży czy też zlecając zadania swoim pracownikom, w większości korzystają ze sprzętu komputerowego oraz dostępu do sieci. Warto jednak podkreślić, że w przypadku małych i średnich firm, nie zawsze opłaca się tworzenie własnego działu IT w strukturach przedsiębiorstwa. Dlaczego? Czym są usługi outsourcingu IT? Zachęcamy do przeczytania artykułu.
Infrastruktura IT w firmie
Utworzenie własnego działu IT w firmie wiąże się z ogromnymi kosztami. Przede wszystkim konieczne jest zatrudnienie szeregu osób, odpowiedzialnych za wdrażanie działań informatycznych. Ponadto, przedsiębiorcy muszą takim pracownikom zapewnić miejsca pracy oraz dostęp do nowoczesnego sprzętu. Osoby, które zdecydują się również stworzyć swój własny dział IT w firmie, muszą się liczyć z zakupem określonego oprogramowania, pomocnego w pracy informatyków.
Co więcej, zatrudnienie większej liczby osób wiąże się także z dodatkowymi kosztami dla pracodawcy. W wielu przypadkach zatem dużo rozsądniej jest postawić na sprawdzone usługi outsourcingu IT.
Outsourcing IT – co to jest?
Outsourcing to słowo, które pochodzi od angielskiego wyrażenia outside resource using i oznacza powierzenie obsługi informatycznej zewnętrznej firmie. Głównym celem wdrażania tego typu usług w danym przedsiębiorstwie jest redukcja kosztów, a także możliwość skorzystania z wysokojakościowych usług, wykonywanych przez specjalistów w swojej dziedzinie.
Zewnętrzna obsługa IT – zakres działań
Zlecając zewnętrznej firmie obsługę IT swojego przedsiębiorstwa, warto od razu ustalić zakres wykonywanych przez nich obowiązków. Należy podkreślić, że zadania mogą być zróżnicowane, w zależności od tego, czego dokładnie potrzebuje dane przedsiębiorstwo. Do ogólnego zakresu obowiązków realizowanych w ramach outsourcingu IT można zaliczyć, między innymi:
- administrowanie sieci i serwerów,
- regularne przeglądy systemów komputerowych,
- przeprowadzanie audytów,
- tworzenie stron i aplikacji,
- aktualizacja oprogramowania,
- tworzenie infrastruktury komputerowej,
- DLP, czyli zapobieganie utracie danych,
- szybkie usuwanie różnych awarii,
- profesjonalne doradztwo IT.
Korzyści z outsourcingu IT
Oprócz znacznej redukcji kosztów do korzyści usług outsourcingowych należy zaliczyć między innymi: dostęp do najnowszych, informatycznych technologii, profesjonalne wsparcie jednego lub kilku specjalistów firmy zewnętrznej, którzy zajmują się obsługą konkretnych klientów, wsparcie typu Help Desk.
Usługi outsourcingu stają się obecnie coraz popularniejsze. Terminem tym określa się powierzenie obsługi informatycznej zewnętrznej firmie, między innymi administrowania sieci i serwerów, tworzenia stron i aplikacji, pomocy w usuwaniu awarii, aktualizację oprogramowania i wiele innych. Podstawową korzyścią usług outsourcingu jest znaczna redukcja kosztów oraz oszczędność pieniędzy. Ponadto, firma zyskuje profesjonalną pomoc specjalistów IT oraz dostęp do wielu, nowoczesnych technologii.