Wirtualne centrale telefoniczne VOIP
Lista Poprzedni NastępnySprawna komunikacja i działająca bez zarzutu obsługa telefoniczna klientów oraz interesantów to niezwykle ważna kwestia w każdej firmie. Tutaj doskonałym rozwiązaniem okazują się wirtualne centrale telefoniczne VOIP. Czy dokładnie jest VOIP i z jakimi zaletami związane jest takie rozwiązanie? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!
Czym jest VOIP?
VOIP stanowi doskonałą alternatywę do tradycyjnej komunikacji. Czym dokładnie jest wspomniane rozwiązanie? Już wyjaśniamy! VOIP, czyli Voice over Internet Protocol w tłumaczeniu oznacza głos przesyłany przez internet. W takim przypadku nie są wykorzystywane naziemne nadajniki, ale sieć internetowa, telefony, z których korzysta się w przypadku VOIP nie różnią się od standardowych telefonów stacjonarnych. Jakość połączeń VOIP uzależniona jest od jakości usług internetowych.
VOIP ‒ zalety
Centrala VOIP to sposób, by utworzyć jednolitą komunikację w całej firmie. Jakie są główne zalety opisywanego rozwiązania? Wymienić tutaj możemy takie plusy, jak:
- Kolejkowanie połączeń ‒ osoba czekająca na połączenia, zostaje automatycznie połączona w pracownikiem, który zakończył rozmowę z poprzednim dzwoniącym.
- Możliwość stworzenia menu komunikacyjnego ‒ menu komunikacyjne to nic innego, jak specjalny komunikat, który dzwoniący usłyszy po wybraniu numeru. Tego typu komunikat zazwyczaj zawiera krótką instrukcję, a dzwoniący po naciśnięciu odpowiedniego przycisku zostaje przekierowany do interesującego go działu, na przykład 1- sekretariat, 2-dział reklamacji, 3- dział techniczny. A co jeśli, klient zadzwoni poza godzinami pracy firmy lub biura? Można przygotować specjalny komunikat informujący o godzinach pracy firmy.
- Sprawna komunikacja ‒ należy tutaj zaznaczyć, że komunikacja z wykorzystaniem VOIP przebiega sprawnie i nie generuje tak wysokich kosztów, jak standardowa komunikacja telefoniczna.
VOIP ‒ zastosowanie
Liczne zalety wirtualnych centrali telefonicznych VOIP sprawiają, że znajdują one szerokie zastosowanie. Na VOIP coraz częściej decydują się firmy i przedsiębiorstwa o różnym profilu działalności, jak również infolinie oraz call centers.
Podsumowanie
Wirtualne centrale telefoniczne, czyli VOIP, czyli Voice over Internet to rozwiązanie, które cieszy się coraz większą popularnością. Taka technologia generuje niższe koszty w porównaniu z tradycyjną komunikacją telefoniczną i umożliwia sprawną obsługę dzwoniących. Wśród innych zalet VOIP znajdują się możliwość kolejkowania dzwoniących, opcja menu komunikacyjnego oraz ekonomia.