fbpx
Centrale telefoniczne: rodzaje, zalety, wady

Centrale telefoniczne: rodzaje, zalety, wady

Lista

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiejkolwiek firmy bez dostępu do połączeń telefonicznych. Choć wiele rozmów prowadzi się dzisiaj poprzez telefony komórkowe, to jednak rozbudowane centrale telefoniczne nadal odgrywają ważną rolę i tak naprawdę każde duże, jak i małe biuro, powinno być zaopatrzone w takie rozwiązanie.

Minęły jednak już czasy potężnych central telefonicznych, które zajmowały w firmach nierzadko całe pomieszczenia i wymagały sztabu doświadczonych pracowników do ich obsługi. Choć oczywiście nadal stosuje się pewnego rodzaju rozwiązania stacjonarne, to jednak daleko im do tego, co było dawniej. Oprócz tego mamy również rozwiązania wirtualne i dzisiaj przyjrzymy się obu tym centralom, starając się odnaleźć ich najważniejsze zalety, jak i oczywiście wady.

Wirtualna centrala telefoniczna

Bardzo popularnym dzisiaj, szczególnie pośród mniejszych firm, rozwiązaniem są wirtualne centrale telefoniczne. W tym przypadku połączenia głosowe realizowane są za pośrednictwem sieci internetowej i do tego nie mamy w budynku fizycznej centrali, a korzystamy z serwerów znajdujących się gdzieś u naszego operatora. Jedynym sprzętem, w który trzeba zainwestować to po prostu telefony.

Stacjonarna centrala telefoniczna

W przypadku rozwiązań stacjonarnych mamy do czynienia z fizyczną centralą znajdującą się w budynku firmy oraz z połączeniami realizowanymi drogą internetową. Decydując się na tego typu system, musimy więc zainwestować w sprzęt do budowy centrali, w same telefony oraz oczywiście zatrudnić ludzi, którzy będą odpowiedzialni za jej obsługę. Rozwiązania stacjonarne wykorzystywane są przede wszystkim przez bardzo duże firmy.

Zalety centrali telefonicznej dla firm

Podstawową zaletą centrali telefonicznych jest to, że po prostu ułatwiają nam kontakt z klientem czy z partnerami biznesowymi, niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na opcję stacjonarną, czy wirtualną. Każde z tych rozwiązań ma oczywiście swoje indywidualne zalety, którym warto poświęcić chwilę czasu.

Centrale wirtualne

  • niskie koszty wdrożenia wynikające z konieczności zakupu jedynie telefonów;
  • obsługą oraz konfiguracją zajmuje się zewnętrzna firma, operator;
  • wykorzystanie technologii VoIP gwarantuje wysoką jakość połączeń.

Centrale stacjonarne

  • niedroga eksploatacja dzięki omijaniu konieczności płacenia za obsługę zewnętrznemu operatorowi;
  • pełna kontrola nad centralą, dzięki której można ją bez problemu dopasować do własnych potrzeb.

Żniatyn 46

22-540 Dołhobyczów

Pl. Grunwaldzki 17/80

50-378 Wrocław

Email: biuro@kumanet.pl

Tel: 663-127-946